چگونه وکالت وکیل را باطل کنیم
نوشته شده توسط : b.gholami

وکالت یکی از عقود جایز است به این معنا که طرفین می توانند در هر زمانی عقد را فسخ کنند، طبق ماده 185 ق.م عقد لازم عقدی است که هیچ یک از طرفین معامله حق فسخ آن را ندارند. ، مگر در مواردی، یعنی با انواع یا استثناء شکسته می شود.وکیل ملکی در اصفهان مسیح قاسمی کلیک کنید.

ماده 656 قانون مدنی در مورد اختیارات عقود حقوقی می گوید:

وکالت قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را به عنوان نماینده برای انجام کاری تعیین می کند. طرف دعوا موکل به معنای مجوز دهنده و وکیل به معنای مجوز دهنده است.
بنابراین، وکالت قراردادی جایز است، اما در مورد وکالت بدون ودیعه باید گفت که این وکالت از نوع مباحات است که حاوی قرارداد عدم فسخ الزامی یا مشروط است. ماده ۶۷۹ قانون مدنی می‌گوید: وکالت یا عدم عزل وکیل طرفین می‌توانند هر وقت بخواهند وکیل را عزل کنند، مگر اینکه به موجب عقد دیگری مقرر شده باشد. در آن صورت طرف حق عزل وکیل از دادگاه و ابطال وکالت را ندارد. در شرایطی چنین وکالتی از بین می رود و فسخ می شود، در این موارد مرگ، جنون و عمل توسط خود موکل قابل انجام است.

دلایل تنظیم وکیل چیست؟

در دنیای امروز وکالت در امور مختلف بسیار متداول است به خصوص در معاملات ملکی که فروشنده وکالت نامه ای را به خریدار جهت تنظیم سند رسمی جهت پیگیری امور ثبتی می دهد. یعنی موکل هیچ وقت نمی تواند وکیل را عزل کند و به او آسیب برساند، لذا مردم نمی توانند از نظر معاملاتی و مدیریت اموال کار خود را انجام دهند لذا به عقد مراجعه می کنند; وکلای غیر مسلح

مزایای مشاوره حقوقی حضوری چیست؟

معامله وکالت، معامله وکالت به جای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی به دلیل نداشتن اسناد مالکیت یا وسیله نقل و انتقال اسناد رسمی طرفین. برای انتقال نهایی اقلام معامله پس از برآورده شدن شرایط، انتقال رسمی انجام خواهد شد. وکالت بدون عزل (بدون حق عزل) وکالتی است که در آن موکل حق عزل وکیل را از خود سلب می کند.لازم به ذکر است که وکالت به دو صورت مطلق و الزامی است. بنابراین، یک وکیل باید در این چارچوب فعالیت کند.

از آنجایی که انتقال ملک مستلزم زمان و هزینه است، گاهی اوقات سندی که مالکیت ملک را تأیید می کند از بین می رود. یا چیزی مثل اینکه مالک ملک قصد فرار از مالیات را دارد یا سند در رهن بانک است و در پایان سند مالکیت، عنوان خریدار منتقل نمی شود، بین خریدار و طرف قرارداد وکالت وجود دارد. فروشنده انجام شد ، به موجب آن فروشنده خریدار را به عنوان وکیل برای ثبت ملک تعیین می کند.
نکته ای که نباید فراموش شود این است که اگر وکالت برای فروش داده می شود این وکالت به معنای داشتن وکیل نیست بلکه وکیل فقط واسطه است و وکالت ایجاد مالکیت نمی کند. خوب
در نهایت ذکر این نکته خالی از لطف نیست که افراد غیر از وکلای غیرمسلح اقدام به تنظیم اسناد رسمی می کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: